Followers

JOIN && GET DISCOUNT TOPUP

JOM SINGGAH on Facebook

Wednesday, September 21, 2011

Agen Topup Modal Kecil Untung Besar


A&A Mobile yang diterajui oleh ZM Easy Mobile (KT0230033-M)

  



Jadikan handphone anda sebagai
penjana pendapatan harian!
Selagi ia mampu menjana
keuntungan kepada diri anda,
ia adalah ASSET !!
 
Kenapa semakin hari semakin banyak
kedai yang memilih perniagaan ini ?
 
Ia kerana permintaan! Ini adalah produk yang paling stabil permintaannya dan tidak akan putus. Asal saja jika kita mampu menghasilkan volume jualan yang besar, maka sudah pasti keuntungan juga besar.
 


 
 
* Bagaimana nak manfaatkan keadaan ini dan mendatangkan keuntungan pada kita?
* Bagaimana nak tukarkan perbelanjaan kepada satu bentuk pendapatan?
* Bagaimana kita boleh berkongsi manfaat yang ada pada orang disekeliling kita?
* Bagaimana kita boleh menjana pendapatan dengan hanya menggunakan SMS?
* Bagaimana menjadikan handphone untuk menampung perbelanjaan harian kita?
* Bagaimana kita mampu menjana income 4-ANGKA setiap bulan dengan cara yang paling mudah dan tak memerlukan modal yang besar?


 
KELEBIHAN AHLI/AGEN

1. Yuran keahlian murah seumur hidup. 
2. Boleh upgrade keahlian pada bila-bila masa. 
3. Tiada yuran tahunan. 
4. Semua orang boleh sertai perniagaan ini. 
5. Pendapatan secara "real time". 
6. Perkhidmatan server terbaik & pantas. 
7. Kadar keuntungan  Celcom 4.50%, Maxis 3.20%, Digi 2.10%, U Mobile 4.00%
Jumlah keuntungan adalah tertakluk kepada % setiap produk.
8. Perkhidmatan top up 24 jam. 
9. Reload serta merta (easyreload) & Sofpin. 
10. Tidak memerlukan premis perniagaan, Urusniaga hanya melalui HP & YM. 
11. Cas SMS yang minimum iaitu 1 sen dengan activ10, FnF, 8pax @ Teman 20. 
12. Tidak memerlukan pekerja, Anda uruskan sendiri. 
13. Urusniaga di mana-mana sahaja 
14. Tidak perlu menyimpan stok kad topup. 
15. Khidmat bantuan melalui Hotline. 
16. Bukan skim cepat kaya. 
17. Bukan MLM atau Multi Level Marketing. 
18. Tidak Menggunakan Sistem Piramid. 
19. Tidak perlu maintain jualan. 
20. Tiada cas tambahan bagi tambah modal. 
21. Boleh mendaftarkan sendiri agen baru. 
22. Tidak perlu pergi ke kedai topup untuk topup. 
23. Keuntungan 100% daripada pendaftaran agen di bawah anda. 
24. Terima komisen hasil jualan downline. 
25. Topup lebih murah daripada pasaran.

 

mendapat 3 sumber keuntungan...


1. Hasil jualan prepaid anda
2. Hasil pendaftaran agen dibawah anda dengan yuran anda tetapkan sendiri
    (yuran sebenar boleh mencecah RM200 lebih jika tiada promosi).
3. komisyen % keuntungan yang anda dapat hasil penjualan prepaid downline.

 

 

 

 

Siapa yang layak menyertai kami?

 

1. Pelajar IPTA. 
2. Pelajar IPTS. 
3. Pelajar Sekolah Menengah Kerajaan. 
4. Pelajar Sekolah Menengah Swasta. 
5. Pekerja Sektor Kerajaan. 
6. Pekerja Sektor Swasta. 
7. Penganggur. 
8. Suri Rumah. 
9. Penjual Kedai Runcit. 
10. Peniaga Topup. 
11. Sesiapa sahaja termasuk anda.

 


 

 

 PAKEJ PILIHAN


YURAN PENDAFTARAN BOLEH DIRUNDING BAGI YANG BETUL2 BERMINAT / NAK SANGAT PAKEJ TU 

                                           (SMS 0199517292)

 

Master (M)

  • Yuran Pendaftaran Hanya RM 200 RM50 RM40****Promosi
  • Keuntungan Celcom 4.50%, Maxis 3.20%, Digi 2.10%, HOT TICKET 4.00%
  • KOD =M
  • Topup celcom RM10 = 45 sen untung

Dealer (D)
  • Yuran Pendaftaran Hanya RM 100 RM 30 ***Promosi
  • Keuntungan Celcom 4.25%, Maxis 3.10%, Digi 2.00%, HOT TICKET 3.75%
  • KOD =D
  • Topup celcom RM10 = 42 sen untung

Agent (A)
  • Yuran Pendaftaran Hanya RM 50 RM 25 ***Promosi
  • Keuntungan Celcom 4.00%, Maxis 3.00%, Digi 1.90%, HOT TICKET 3.50%
  • KOD =A
  • Topup celcom RM10 = 40 sen untung

(detail PAKEJ PILIHAN)


Tuesday, September 20, 2011

Step by Step (Pendaftaran, Cara Tambah Modal & Cara Topup Customer)



1. Membuat Pendaftaran

Yuran Pendaftaran dikenakan mengikut PAKEJ :


HARGA PROMOSI

M = Master 
(RM40) 
Keuntungan Celcom 4.50%Maxis 3.20%Digi 2.10%HOT TICKET 4.00%

D = Dealer (RM30)
Celcom 4.25%Maxis 3.10%Digi 2.00%HOT TICKET 3.75%

A = Agent (RM25)
Keuntungan Celcom 4.00%Maxis 3.00%Digi 1.90%HOT TICKET 3.50%

R = Retail (RM20) 
Keuntungan Celcom 3.75%Maxis 2.90%Digi 1.80%HOT TICKET 3.25%
FR = First Retail (RM15) 
Keuntungan Celcom 3.50%Maxis 2.80%Digi 1.70%HOT TICKET 3.00%
SR = Second Retail (RM10) 
Keuntungan Celcom 3.25%Maxis 2.70%Digi 1.60%HOT TICKET 2.75%
TR = Third Retail(RM10) 
Keuntungan Celcom 3.00%Maxis 2.50%Digi 1.50%HOT TICKET 2.50%


AKAUN BANK:-

Maybank - 162049817981 (MAZLINA MOHD NAZIR) pokoksena85@yahoo.com

 

Selepas selesai, hantar arahan SMS seperti dibawah ini kepada Mazlina 0199517292

Taip:
DAFTAR*(nama anda)*(NEGERI)*(No Telepon)*(Pakej)*(Akaun,Amount,Tarikh, Masa)

Contoh:
DAFTAR * MAZLINA * MELAKA * 0123456789 * (CIMB,RM70,1/11/10,11:56)



2. Nombor HP anda akan didaftarkan (Anda akan mendapat ID & PIN dr No. Server)


3. Cara Nak Tambah Modal untuk memulakan jualan top up

Menambah modal ke syarikat 
Penambahan modal boleh dilakukan setiap hari. Waktu penambahan modal adalah bermula pukul 9.00am sehingga pukul 6.30pm. Jumlah minimum untuk menambah modal sebanyak RM10 ke atas. Anda akan mendapat sms dari syarikat menyatakan modal anda sudah ditambah.
*Jika membuat pembayaran melalui “Online Banking” sila masukkan emel : anamobile2010@gmail.com

Cara menambah modal seperti berikut:

CIMB BANK - 03040010033055 BENZ MOBILE 

MAYBANK - 553056010247 BENZ MOBILE 

BANK ISLAM- 03054020425937 Adam Hadzriq Rozlan 



Selepas itu, hantar arahan SMS seperti dibawah ini kepada no server 013-2932814 (celcom), 019-3626147 (celcom), 014-2182871 (maxis) @ 016-9615945 (digi)

FORMAT: 
DEP.BANK.TARIKH.MASA.JUMLAH.PIN 

CONTOH: 

DEP.CIMB.10/10/2010.11:30AM.RM300.1234 

CAJ SERVER: - tiada -


PENAMBAHAN MODAL BIASANYA MENGAMBIL MASA DI ANTARA 15-60 MINIT. JIKA MASIH TIDAK MASUK, ANDA BOLEHLAH MENGHUBUNGI CARELINE DI NO 014-8307732 @ 014-5001261

 
4. Rujuk Format SMS untuk menghantar mesej ke server bagi urusan top up


FORMAT 1: KodNilai Nombor Pelanggan 
FORMAT 2: KodNilai.Nombor Pelanggan.PIN 
 

CONTOH 1: C10 0139876543 
CONTOH 2: C10.0139876543.1234

 

Selepas itu, hantar arahan SMS seperti dibawah ini kepada no server 013-2932814 (celcom), 019-3626147 (celcom), 014-2182871 (maxis) @ 016-9615945 (digi)

 

Kod Nilai


Celcom: C3, C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50, C100 & C200 
Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah. 

Maxis: M3, M4, M5, M6, M7, M8, M9, M10, M11, M12, M13, M14, M15, M16, M20, M25, M30, M35, M40, M45, M50, M60, M100, HT6, HT8, HT10, HT15,HT20 & HT30 
Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah. HT mewakili Hotlink Hot Ticket. 


DiGi: D5 @ DP5, DP10 & DP30 
Huruf D mewakili DiGi, angka mewakili jumlah. DP mewakili DiGi PIN, jika eload GAGAL. 

iTalk: IT10 
Huruf IT mewakili iTalk, angka mewakili jumlah.

 

Thursday, September 15, 2011

INFO

PENGENALAN



 Saya merupakan ahli yang berdaftar dengan server A&A Mobile yang diterajui oleh ZM Easy Mobile (KT0230033-M). A&A Mobile merupakan server yang terbaru dengan pelan pemasaran yang hebat pernah dikeluarkan oleh ZM Easy Mobile. Antara produk yang disediakan oleh syarikat ialah e-reload iaitu menjual topup secara sms tanpa kad kepada pelanggan dengan hanya menghantar code sms mudah kepada server dan server akan menghantar topup kepada pelanggan. Ianya boleh dilakukan hanya melalui handphone atau secara online melalui Yahoo! Messenger dari serendah RM3.00. Anda tidak perlu lagi menunggu berbulan-bulan dan membelanjakan ribuan ringgit untuk mendaftar syarikat atau membuka kedai untuk menjadi agen topup prepaid. Bersama aaMobile.tk, anda hanya memerlukan tempoh kurang daripada satu (1) jam dan modal serendah RM10 sahaja untuk memulakan perniagaan jualan topup prepaid.


STATISTIK PENGGUNA PREPAID DI MALAYSIA


Pada tahun 2006, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) melaporkan bilangan pengguna prepaid di Malaysia adalah seramai 21.5 juta dan membelanjakan hampir RM17 juta dalam masa sehari.

 

 

 

Industri MOBILE telah membawakan satu teknologi yang sangat berkuasa iaitu Sistem Pesanan Ringkas atau SMS, Statistik hasil kaijian Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia menunjukkan lebih dari 20.5 billion SMS telah dihantar dalam tahun 2008.
Merujuk kepada statistik yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia juga, pada suku ke-4 bagi tahun 2008 sahaja, terdapat lebih dari 27.1 juta pengguna talian mudah alih dan hampir 80% daripadanya adalah pengguna prabayar (prepaid).
Ternyata pengguna handphone telah meningkat sebanyak hampir 4 juta pengguna baru berbanding suku ke-4 tahun sebelumnya. Bayangkan gandaan potensi di dalam perniagaan ini!
Di akui perniagaan telekomunikasi kini menjadi perniagaan yang sangat menguntungkan. Anda pasti banyak melihat rancangan-rancangan yang menggunakan sistem Undian SMS, langganan SMS (contoh: type CINTA dan hantar ker bla.. bla.. bla… untuk mendapat tips-tips bercinta) dan berbagai lagi. Dan selama ini, kita hanya menjadi pengguna yang dimanipulasikan oleh syarikat-syarikat besar untuk mengaut keuntungan jutaan ringgit. Kenapa tidak kita sama-sama memperoleh manfaat dari senario ini?
20.5 BILLION SMS PADA SUKU KE-4 2008
pengguna prepaid di Malaysia

Sebanyak lebih kurang 17 billion SMS telah dihantar sepanjang tahun 2007, dan angka ini melonjak kepada 20.5 billion SMS yang telah dihantar sepanjang 2008 bukan sahaja untuk urusan peribadi tetapi turut melibatkan transaksi perniagaan. Peningkatan sebanyak 3.5 billion SMS setahun!

Tidak dinafikan produk prabayar adalah merupakan antara produk yang agak kecil margin keuntungannya. Tapi kenapa semakin hari semakin banyak kedai yang memilih perniagaan ini? Kerana permintaan!
Ini adalah produk yang paling stabil permintaannya dan tidak akan putus. Asal saja jika kita mampu menghasilkan volume jualan yang besar, maka sudah pasti keuntungan juga besar.

Kenapa harus kayakan orang lain? Baik kayakan diri sendiri!
Tahukah anda pekedai yang menjual reload boleh mendapat keuntungan yang banyak dari jualan prepaid mereka sehingga ada yang masih boleh berikan rebate kepada anda. Kenapa tidak diagihkan keuntungan tersebut kepada pengguna prepaid sendiri? Kita pengguna prepaid (17.6 juta) adalah satu jumlah yang besar. Kita semua perlu bersatu menjadi pengguna bijak dan kayakan diri sendiri bukan orang lain. Wariskan kepada keluarga anda harta yang memberi pendapatan berulang-ulang kepada anak-anak. Bayangkan setiap kali pengguna seramai ini yang sekian hari bertambah reload prepaid setiap bulan dan kita mendapat keuntungan juga setiap bulan!

buat duit dengan prepaid
Anda fikirkanlah sendiri adakah dengan menyertai perniagaan ini satu kerugian atau keuntungan?

 

PENDAFTARAN AGEN


YURAN PENDAFTARAN RUJUK PAKEJ

M = Master
D = Dealer
A = Agent
R = Retail
FR = First Retail
SR = Second Retail 
TR = Third Retail

RUANGAN INI HANYA UNTUK PENBAYARAN YURAN PENDAFTARAN SAHAJA. UNTUK TAMBAH MODAL SILA PERGI RUANGAN TAMBAH MODAL.


PENDAFTARAN  BOLEH DIBUAT PADA BILA-BILA MASA SAHAJA. PENDAFTARAN MENGAMBIL MASA TIDAK KURANG DARIPADA 24 JAM
************************************************************************
LANGKAH 1: 
MASUKKAN YURAN PENDAFTARAN MENGIKUT PAKEJ KE AKAUN BERIKUT

01400000769521

MAZLINA MOHD NAZIR
pokoksena85@yahoo.com



162049817981
MAZLINA MOHD NAZIR
pokoksena85@yahoo.com



*************************************************************************
LANGKAH 2 :
Selepas selesai hantar arahan SMS seperti dibawah ini kepada Mazlina 0199517292


Taip:
DAFTAR*(nama anda)*(NEGERI)*(No Telepon)*(Pakej)*(Akaun,Amount,Tarikh, Masa)

Contoh:
DAFTAR * MAZLINA * MELAKA * 0123456789 * (CIMB,RM70,1/11/10,11:56)


Anda akan menerima SMS yang mengandungi no ID daripada pihak syarikat dan mesej yang memaklumkan bahawa modal ditambahkan (jika ambil pakej yang mengandungi kredit modal percuma). Sila tunggu No ID anda dalam tempoh 24 jam dari masa anda menghantar SMS pendaftaran. Yuran pendaftaran adalah 1 kali bayaran sahaja seumur hidup. Tetapi modal anda perlu sentiasa tambah untuk membolehkan anda menjual topup prepaid.

PENDAFTARAN MENGAMBIL MASA TIDAK KURANG DARIPADA 24 JAM
*SILA HUBUNGI SAYA DI 0199517292 (sms sahaja) DAHULU SEBELUM PENDAFTARAN 
(MUNGKIN SAYA SIBUK DAN PROSES PENDAFTARAN TIDAK DAPAT DILAKUKAN SERTA-MERTA. 
NAMUN INSYA-ALLAH PENDAFTARAN DAPAT DILAKUKAN SECEPAT MUNGKIN).
BAGI AGEN YANG SUSAH MEMAHAMI CARA-CARA TOPUP INI JANGAN RISAU SAYA AKAN GUIDELINE ANDA SEHINGGA BETUL-BETUL FAHAM 

LOGIN AKAUN


 

Webreport ini digunakan untuk menyemak transaksi jualan, downline, komisyen dan juga harga topup yang disediakan. Anda boleh menukar pin anda dengan Taip GP.PIN Semasa.PIN Baru Contoh: GP.1234.5787 hantar ke no.server
*Caj server: RM0.50 akan dikenakan untuk proses penukaran no. pin.


 Untuk menyemak login & transaksi dan segala maklumat mengenai akaun topup anda, anda boleh merujuknya di laman web di bawah ini

 

KLIK LOGIN TRANSAKSI
*BUKA MELALUI MOZILLA FIREFOX

TAMBAH MODAL & CARA NK TOPUP PELANGGAN (SMS & YM)

PENAMBAHAN MODAL BOLEH DIBUAT DARI 9 PAGI HINGGA 6.30 PTG  SETIAP HARI . (MINIMUN TAMBAH MODAL RM10)
*************************************************************************
Menambah modal ke syarikat 
Penambahan modal boleh dilakukan setiap hari. Waktu penambahan modal adalah bermula pukul 9.00am sehingga pukul 6.30pm. Jumlah minimum untuk menambah modal sebanyak RM10 ke atas. Anda akan mendapat sms dari syarikat menyatakan modal anda sudah ditambah.
*Jika membuat pembayaran melalui “Online Banking” sila masukkan emel : anamobile2010@gmail.com

Cara menambah modal seperti berikut:
LANGKAH 1: MASUKKAN MODAL KE AKAUN BERIKUT

03040010033055 
BENZ MOBILE 
anamobile2010@gmail.com 




553056010247 
BENZ MOBILE 
anamobile2010@gmail.com 



03054020425937 
Adam Hadzriq Rozlan 

anamobile2010@gmail.com 




LANGKAH 2 :
Selepas itu, hantar arahan SMS seperti dibawah ini kepada no server 013-2932814 (celcom), 019-3626147 (celcom), 014-2182871 (maxis) @ 016-9615945 (digi)



FORMAT: 
DEP[TITIK]BANK[TITIK]TARIKH[TITIK]MASA[TITIK]JUMLAH[TITIK]PIN 

CONTOH: 

DEP.CIMB.10/10/2010.11:30AM.RM300.1234 

CAJ SERVER: - tiada -


PENAMBAHAN MODAL BIASANYA MENGAMBIL MASA DI ANTARA 15-60 MINIT. JIKA MASIH TIDAK MASUK, ANDA BOLEHLAH MENGHUBUNGI CARELINE DI NO 014-8307732 @ 014-5001261


CARA NAK TOPUPKAN PELANGGAN



TAIP SMS DAN HANTAR KE NO SERVER SEPERTI FORMAT DI BAWAH

FORMAT: (KOD)(NILAI).NOHP.PIN 

CONTOH:

Celcom

C10.0138976543.1234 ( PELANGGAN MAHU TOPUP CELCOM RM10, TAIP SMS DAN HANTARKAN KEPADA SERVER) 

 

Maxis

M10.0128976543.1234 ( PELANGGAN MAHU TOPUP MAXIS RM10, TAIP SMS DAN HANTARKAN KEPADA SERVER)

 

Digi

DP10.0168976543.1234 ( PELANGGAN MAHU TOPUP DIGI RM10, TAIP SMS DAN HANTARKAN KEPADA SERVER)




Hantar ke no server yang anda aktifkan.
(Pin Digi/Hot Tiket akan dihantar ke nombor agen, bukan ke nombor pelanggan. Agen perlu memberi pin Digi tersebut kepada pelanggan)
PELANGGAN AKAN TEKAN    *123*masukan PINDIGI#  / *105*hotticketPIN# 
 CALL UNTUK RELOAD)



DAFTAR YM & CARA MENJUAL TOPUP GUNA YM


Taip TYM.YAHOO ID.1234 dan hantar ke no server

Contoh: yahoo anda abu@yahoo.com
Format: TYM.abu.1234 
Hantar ke no server ke no server yg diaktifkan
*boleh guna huruf besar atau kecil
*tidak perlu tulis @yahoo.com pada yahoo id
 JIKA GAGAL. Pendaftaran ym perlu dilakukan secara manual.  
(Sila call careline 014-8307732 utk daftar YM, caj RM5 akan ditolak drpd modal anda)

KOD PRODUK:

C=CELCOM (MINIMUN TOPUP=RM5, RM3=RM3.25)

M=MAXIS (MINIMUN TOPUP=RM3) 

D=DIGI (HANYA D5 SAHAJA)

DP=DIGI PIN (D5,D10.D30)

*Untuk topup digi, digalakkan menggunakan DP kerana D tidak stabil


CAJ SERVER: - tiada - KECUALI JIKA TRANSAKSI GAGAL (RM0.01)

ARAHAM SMS

1: Aturan Akaun Sendiri


1.1: Daftar ID Yahoo! Messenger (YM)


FORMAT: TYM[TITIK]ID YM[TITIK]PIN 
CONTOH: TYM.aweks_kiut.1234


CAJ SERVER: RM0.01
Selepas itu add YM server aamobiletopup20

* Bagi ahli yang mempunyai masalah untuk mendaftar Yahoo! Messenger, sila hubungi CARELINE untuk daftar. Caj RM5 akan ditolak drpd modal anda
* Semua format transaksi adalah sama antara SMS & YM.
* Tiada caj dikenakan untuk semua transaksi menggunakan YM, kecuali transaksi Daftar

1.2: Daftar No Telefon Bimbit Lain


FORMAT: TNO[TITIK]NoTelefon[TITIK]PIN 
CONTOH: TNO.0129685727.1234


CAJ SERVER: RM5.00

Kesilapan Daftar No downline :
TNO.[kode].[tujuan].[pin]
HNO.[kode].[tujuan].[pin]


1.3: Hapus No Telefon Sedia Ada


FORMAT: HNO[TITIK]NoTelefon[TITIK]PIN 
CONTOH: HNO.0129685727.1234


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)

1.4: Hapus ID Yahoo! Messenger (YM) Sedia Ada


FORMAT: HYM[TITIK]NoTelefon[TITIK]PIN 
CONTOH: HYM.aweks_kiut.1234


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)

1.5: Tukar Penama Akaun


KETERANGAN Menukar nama yang didaftarkan pada akaun ezReload. Sebagai contoh, nama asal Ahmad, hendak ditukar kepada nama Fiza.

FORMAT: UN[TITIK]Nama[TITIK]PIN 
CONTOH: UN.Fiza.1234


CAJ SERVER: RM1.00

1.6: Tukar PIN


FORMAT: GP[TITIK]PIN Semasa[TITIK]PIN Baru 
CONTOH: GP.1234.5678


CAJ SERVER: RM0.50

2: Maklumat Akaun / Laporan Harian


2.1: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen)


TAIP: BAKI


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)
OUTPUT: Nombor ID, Baki Semasa (Modal Jualan), Baki Belum Tukar (Unclaim Komisin)
CONTOH: ID Z001006, Baki RM99.500, Unclaim Komisin RM141.500

2.2: Laporan Jualan Mengikut Tarikh


FORMAT: LAP[TITIK]Tarikh mengikut format DDMM 
CONTOH: LAP.3006


CAJ SERVER: RM0.01 untuk setiap SMS (saiz laporan mengikut bilangan transaksi, YM tiada caj)
OUTPUT: Transaksi, Kos, Waktu, Status
CONTOH: C10.0148186582, RM9.500, 17:54, Berjaya

2.3: Rekod Transaksi Terperinci Mengikut Tarikh


FORMAT: REK[TITIK]Tarikh mengikut format DDMM 
CONTOH: REK.3006


CAJ SERVER: RM0.01 untuk setiap SMS (saiz laporan mengikut bilangan transaksi, YM tiada caj)
OUTPUT: Waktu, Amaun, Perkara
CONTOH:
12:45:50, -100.000, Transfer ke Z001006 (pindahan RM100 ke ID-Z001006)
14:23:11, 500.000, cimb (tambah modal melalui CIMB)

3: Transaksi Jualan


3.1: Tambah Nilai


FORMAT 1: KodNilai[JARAK]Nombor Pelanggan 
FORMAT 2: KodNilai[TITIK]Nombor Pelanggan[TITIK]PIN 
CONTOH 1: C10 0139876543 
CONTOH 1: C10.0139876543.1234


CAJ SERVER: RM0.00 (RM0.01 caj laporan jika GAGAL, YM tiada caj)
OUTPUT BERJAYA: Nombor transaksi, status, nombor siri, kos dikenakan, baki semasa
CONTOH: TRX #123456, BERJAYA, SN/Ref:123456789ABCDE, Hrg: 9.500, Baki RM20.500
OUTPUT GAGAL: Nombor transaksi, status, sebab gagal
CONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUS
TINDAKAN: Semak nombor pelanggan, cuba semula hingga berjaya
PANTANG LARANG: Elakkan topup nombor yang sama dalam tempoh kurang 10 minit

3.1.1: Tambah Nilai Ke Nombor Sama Dengan Nilai Yang Sama Untuk Kali Ke-2 @ Seterusnya Pada Hari Sama


FORMAT: KodNilai[TITIK]Bil.Transaksi[TITIK]NoPelanggan[TITIK]PIN 
CONTOH: C10.2.0139876543.1234


CAJ SERVER: RM0.00 (RM0.01 caj laporan jika GAGAL, YM tiada caj)
NOTA: Nombor 2 untuk tambah nilai kali ke dua ke nombor sama dengan nilai yang sama pada hari yang sama. Untuk kali ke-3, tukar nombor 2 kepada 3 dan seterusnya.

3.1.2: Kod Nilai


Celcom: C3, C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50, C100 & C200 
Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah. 

Maxis: M3, M4, M5, M6, M7, M8, M9, M10, M11, M12, M13, M14, M15, M16, M20, M25, M30, M35, M40, M45, M50, M60, M100, HT6, HT8, HT10, HT15,HT20 & HT30 
Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah. HT mewakili Hotlink Hot Ticket. 

DiGi: D5 @ DP5, DP10 & DP30 
Huruf D mewakili DiGi, angka mewakili jumlah. DP mewakili DiGi PIN, jika eload GAGAL. 

iTalk: IT10 
Huruf IT mewakili iTalk, angka mewakili jumlah.



3.2: Tambah Nilai Berganda


FORMAT: 
KodNilai[TITIK]NoPelanggan[KOMA]KodNilai[TITIK]NoPelanggan[TITIK]PIN 
CONTOH: 
C5.0139876543,M3.0129876543.1234


CAJ SERVER: RM0.00 (RM0.01 caj laporan jika GAGAL, YM tiada caj)
OUTPUT BERJAYA: Nombor transaksi, status, nombor siri, kos dikenakan, baki semasa
CONTOH: TRX #123456, BERJAYA/SUCCESS, SN/Ref:123456789ABCDE, Hrg: 9.500, Baki RM20.500
OUTPUT GAGAL: Nombor transaksi, status, sebab gagal
CONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUS
TINDAKAN: Semak nombor pelanggan, cuba semula hingga berjaya
PANTANG LARANG: Sama seperti di atas
TAMBAHAN: Jangan topup nombor yang sama dalam satu SMS

3.3: Proses Tambah Modal


3.3.1: Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:


� Maybank: 553056010247 (BENZMOBILE) 
� CIMB: 03040010033055 (BENZMOBILE) 
� Bank Islam: 03054020425937 (Adam Hadzriq)


3.3.2: SMS butiran pembayaran ke SERVER SEJURUS selepas bank-in/transfer.


FORMAT: 
DEP[TITIK]NAMA BANK[TITIK]TARIKH[TITIK]MASA[TITIK]JUMLAH[TITIK]PIN 
CONTOH: DEP.CIMB.10/10/2010.11:30AM.RM300.1234


CAJ SERVER: - tiada -
CATATAN: Hantar SMS mengikut format ke SERVER selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! Beri tempoh sehingga 3 jam sebaik SMS dihantar.
PANTANG LARANG: Bank-in/transfer hari ini, SMS keesokan harinya - amalan sebegini TIDAK AKAN DILAYAN!

4: Pengurusan Upline/Downline


4.1: Daftar Akaun Downline Baru


FORMAT: Daftar*NAMA*ALAMAT*No H/P*KOD LEVEL*PIN 
CONTOH: Daftar*Ahmad*Kajang*0192817661*AM*1234


AM: Assistant Manager
M: Master
D: Dealer
A: Agent
R: Retail
FR: First-Retailer
SR: Second-Retailer
TR: Third-Retailer

CAJ SERVER: RM5.00
LARANGAN: Tidak dibenarkan menggunakan Yahoo! Messenger (YM) untuk membuat pendaftaran Downline. Sabit kesalahan denda RM30 setiap pendaftaran.
CATATAN: Kenakan yuran pendaftaran berpatutan kepada bakal ahli yang ingin didaftarkan. Tentukan amaun untuk setiap level mengikut citarasa anda, asalkan melebihi caj RM5.00 yang dikenakan kepada anda sewaktu menjalankan transaksi ini.
NOTA: Level Third-Retailer tiada akses menggunakan fungsi ini



4.2: Pindahan Modal Ke Akaun Upline/Downline


FORMAT 1: TRANS[TITIK]Id[TITIK]Amaun x 1000[TITIK]PIN 
CONTOH 1: TRANS.Z001006.100000.1234 
FORMAT 2: TRANS[TITIK]No. Tel.[TITIK]Amaun x 1000[TITIK]PIN 
CONTOH 2: TRANS.0148186582.100000.1234



CATATAN: Amaun dibaca tanpa titik perpuluhan, dengan TIGA (3) angka sen
CONTOH: RM123.45 ditaip 123450
CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)
OUTPUT: Kedua-dua pihak dihantar laporan semasa

4.3: Semak Butiran Akaun Upline/Downline


FORMAT: SD[TITIK]Id Downline yang ingin diperiksa 
CONTOH: SD.Z001006


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)
OUTPUT: Nama, ID, Level, Baki Semasa
CONTOH: Muhammad, ID-Z001006, Level R, Baki RM23.795

4.4: Senarai Downline


TAIP: LDL


CAJ SERVER: RM0.01 untuk setiap SMS (saiz senarai mengikut bilangan downline, YM tiada caj)
OUTPUT: ID, Nama, Level, Baki
CONTOH: Z001006, Razif, A, 13.490

4.5: Ubah Level Downline


FORMAT: UL[TITIK]Id[TITIK]KOD[TITIK]PIN


KOD
AM: Assistant Manager
M: Master
D: Dealer
A: Agent
R: Retail
FR: First-Retailer
SR: Second-Retailer
TR: Third-Retailer

CONTOH: UL.Z001006.A.1234


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)
CATATAN: Upline akan terima laporan

4.6: Kutip Komisen Overiding Jualan Downline


FORMAT: TUKAR[TITIK]ALL 
CONTOH: TUKAR.ALL


CAJ SERVER: RM0.02 (YM tiada caj)
CATATAN: Kesemua Baki Belum Tukar akan ditukarkan kepada Baki Semasa (Modal Jualan)

4.7: Sekat Transaksi Downline


FORMAT: NA[TITIK]Id[TITIK]PIN 
CONTOH: NA.Z001006.1234


CAJ SERVER: RM0.01 (YM tiada caj)
CATATAN: Kedua-dua pihak akan terima laporan

Penting:

Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut:


No. Server :

Celcom: 013-293 2814 / 019-362 6147

Maxis: 014-218 2871 / 0179407534

DiGi: 016-961 5945

YM: aamobiletopup20


* Untuk dapatkan semua no server, SMS/YM CENTER ke server. Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau FnF. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.

PRODUK RELOAD


PRODUK & PROFIT

Melalui sistem ini anda boleh menjual semua produk di bawah secara autoreload atau pin.

 

 Hot Ticket - Tiada Stok


CELCOM RM3
KodeNamaNilai Produk
C3CELCOM (RM3.25)RM3

 

CELCOM
KodeNamaNilai Produk
C5CELCOMRM5
C6CELCOMRM6
C7CELCOMRM7
C8CELCOMRM8
C9CELCOMRM9
C10CELCOMRM10
C11CELCOMRM11
C12CELCOMRM12
C13CELCOMRM13
C14CELCOMRM14
C15CELCOMRM15
C16CELCOMRM16
C20CELCOMRM20
C21CELCOMRm21
C25CELCOMRM25
C30CELCOMRM30
C35CELCOMRM35
C40CELCOMRM40
C45CELCOMRM45
C50CELCOMRM50
C100CELCOMRM100
C200CELCOMRM200

 

MAXIS
KodeNamaNilai Produk
M3MAXISRM3
M4MAXISRM4
M5MAXISRM5
M6MAXISRM6
M7MAXISRM7
M8MAXISRM8
HT10HOTTICKETS10RM10
M10MAXISRM10
M11MAXISRM11
M12MAXISRM12
M13MAXISRM13
M14MAXISRM14
HT15HOTTICKETS15RM15
M15MAXISRM15
M16MAXISRM16
M20MAXISRM20
M25MAXISRM25
M30MAXISRM30
M35MAXISRM35
M40MAXISRM40
M45MAXISRM45
M50MAXISRM50
M60MAXIS60RM60
M100MAXISRM100

  

DIGIPIN
KodeNamaNilai Produk
DP5DIGIPINRM5
DP10DIGIPINRM10
DP30DIGIPINRM30

  

DIGI E-LOAD (RM5 SHJ)
KodeNamaNilai Produk
D5DIGI RM5

 

UMOBILE
KodeNamaNilai Produk
UUMOBILERM10

ITALK
KodeNamaNilai Produk
IT10I TALKRM10

 

 

Maklumat lanjut senarai daftar harga/kod produk, sila Login Akaun (agen)