Followers

JOIN && GET DISCOUNT TOPUP

JOM SINGGAH on Facebook

Thursday, September 15, 2011

INFO

PENGENALAN



 Saya merupakan ahli yang berdaftar dengan server A&A Mobile yang diterajui oleh ZM Easy Mobile (KT0230033-M). A&A Mobile merupakan server yang terbaru dengan pelan pemasaran yang hebat pernah dikeluarkan oleh ZM Easy Mobile. Antara produk yang disediakan oleh syarikat ialah e-reload iaitu menjual topup secara sms tanpa kad kepada pelanggan dengan hanya menghantar code sms mudah kepada server dan server akan menghantar topup kepada pelanggan. Ianya boleh dilakukan hanya melalui handphone atau secara online melalui Yahoo! Messenger dari serendah RM3.00. Anda tidak perlu lagi menunggu berbulan-bulan dan membelanjakan ribuan ringgit untuk mendaftar syarikat atau membuka kedai untuk menjadi agen topup prepaid. Bersama aaMobile.tk, anda hanya memerlukan tempoh kurang daripada satu (1) jam dan modal serendah RM10 sahaja untuk memulakan perniagaan jualan topup prepaid.


STATISTIK PENGGUNA PREPAID DI MALAYSIA


Pada tahun 2006, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) melaporkan bilangan pengguna prepaid di Malaysia adalah seramai 21.5 juta dan membelanjakan hampir RM17 juta dalam masa sehari.

 

 

 

Industri MOBILE telah membawakan satu teknologi yang sangat berkuasa iaitu Sistem Pesanan Ringkas atau SMS, Statistik hasil kaijian Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia menunjukkan lebih dari 20.5 billion SMS telah dihantar dalam tahun 2008.
Merujuk kepada statistik yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia juga, pada suku ke-4 bagi tahun 2008 sahaja, terdapat lebih dari 27.1 juta pengguna talian mudah alih dan hampir 80% daripadanya adalah pengguna prabayar (prepaid).
Ternyata pengguna handphone telah meningkat sebanyak hampir 4 juta pengguna baru berbanding suku ke-4 tahun sebelumnya. Bayangkan gandaan potensi di dalam perniagaan ini!
Di akui perniagaan telekomunikasi kini menjadi perniagaan yang sangat menguntungkan. Anda pasti banyak melihat rancangan-rancangan yang menggunakan sistem Undian SMS, langganan SMS (contoh: type CINTA dan hantar ker bla.. bla.. bla… untuk mendapat tips-tips bercinta) dan berbagai lagi. Dan selama ini, kita hanya menjadi pengguna yang dimanipulasikan oleh syarikat-syarikat besar untuk mengaut keuntungan jutaan ringgit. Kenapa tidak kita sama-sama memperoleh manfaat dari senario ini?
20.5 BILLION SMS PADA SUKU KE-4 2008
pengguna prepaid di Malaysia

Sebanyak lebih kurang 17 billion SMS telah dihantar sepanjang tahun 2007, dan angka ini melonjak kepada 20.5 billion SMS yang telah dihantar sepanjang 2008 bukan sahaja untuk urusan peribadi tetapi turut melibatkan transaksi perniagaan. Peningkatan sebanyak 3.5 billion SMS setahun!

Tidak dinafikan produk prabayar adalah merupakan antara produk yang agak kecil margin keuntungannya. Tapi kenapa semakin hari semakin banyak kedai yang memilih perniagaan ini? Kerana permintaan!
Ini adalah produk yang paling stabil permintaannya dan tidak akan putus. Asal saja jika kita mampu menghasilkan volume jualan yang besar, maka sudah pasti keuntungan juga besar.

Kenapa harus kayakan orang lain? Baik kayakan diri sendiri!
Tahukah anda pekedai yang menjual reload boleh mendapat keuntungan yang banyak dari jualan prepaid mereka sehingga ada yang masih boleh berikan rebate kepada anda. Kenapa tidak diagihkan keuntungan tersebut kepada pengguna prepaid sendiri? Kita pengguna prepaid (17.6 juta) adalah satu jumlah yang besar. Kita semua perlu bersatu menjadi pengguna bijak dan kayakan diri sendiri bukan orang lain. Wariskan kepada keluarga anda harta yang memberi pendapatan berulang-ulang kepada anak-anak. Bayangkan setiap kali pengguna seramai ini yang sekian hari bertambah reload prepaid setiap bulan dan kita mendapat keuntungan juga setiap bulan!

buat duit dengan prepaid
Anda fikirkanlah sendiri adakah dengan menyertai perniagaan ini satu kerugian atau keuntungan?

 

No comments:

Post a Comment