Followers

JOIN && GET DISCOUNT TOPUP

JOM SINGGAH on Facebook

Thursday, November 10, 2011

Rahsia Menjana Income dengan Prepaid.

Industri MOBILE telah membawakan satu teknologi yang sangat berkuasa iaitu Sistem Pesanan Ringkas atau SMS, Statistik hasil kaijian Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia menunjukkan lebih dart 22.5 billion SMS telah dihantar dalam tahun 2008. Merujuk kepada statistik yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia juga, pada suku ke-4 bagi tahun 2008 sahaja, terdapat lebih dari 27.1 juta pengguna talian mudah alih dan hampir 80% daripadanya adalah pengguna prabayar (prepaid).

Di akui perniagaan telekomunikasi kini menjadi perniagaan yang sangat-sangat menguntungkan. Anda pasti banyak melihat rancangan-rancangan yang menggunakan sistem Undian SMS, langganan SMS
(contoh: type CINTA dan hantar ker bla.. bla.. bla... untuk mendapat tips-tips bercinta) dan berbagai lagi. Dan selama ini, kita hanya menjadi pengguna yang dimanipulasikan oleh syarikat-syarikat besar untuk mengaut keuntungan jutaan ringgit.

Kenapa tidak kita sama-sama memperoleh manfaat dari senario ini?
20.5 BILLION SMS PADA SUKU KE-4 2008
28.8 BILLION SMS PADA SUKU KE-2 2010
 
 
Tidak dinafikan produk prabayar adalah merupakan antara produk yang agak kecil margin keuntungannya. Tapi kenapa semakin hari semakin banyak kedai yang memilih perniagaan ini? Kerana permintaan!

Ini adalah produk yang paling stabil permintaannya dan tidak akan putus.
Asal saja jika kita mampu menghasilkan volume jualan yang besar, maka sudah pasti keuntungan juga besar.

Saya beri sedikit gambaran.
Bagaimana keadaannya jika selama ini anda membeli topup prabayar dari kedai, kini anda membeli dari 'kedai' anda sendiri. Bagaimana jika anda mempunyai berpuluh-puluh atau beratus-ratus cawangan 'kedai' yang di jalankan oleh adik-beradik anda, sanak saudara dan rakan-rakan lain. Bagaimana pula jika dibawah setiap cawangan 'kedai' anda terdapat berpuluh lagi 'stall/gerai' kecil bagi setiap satunya.

Dapat bayangkan berapa total jualan dan keuntungan syarikat anda pada ketika itu? Berbalik semula kepada topic asal, menghasilkan VOLUME. Disinilah rahsia bagaimana hasil jualan melebihi RM1500 sebulan dicipta!

No comments:

Post a Comment